Banner created with MyBannerMaker.com

suka ke blog ni?


::: Anniversary :::

Daisypath Anniversary tickers

Monday, April 13, 2009

- Dugaan Apakah ini?? -

TS: aku nak kenal dengan ko ni..
ko sudi terima aku tak?
NA: hahahaha... jangan buat lawak la..adoii....
TS: aku serius ni..demi allah.
NA: (terkedu 30 saat)
aku tatau ko serius atau tak. cuma aku leh cakap kalau dah tersurat
jodoh aku dengan ko..aku terima ko. cuma wat mase sekarang
aku tak mau bercinta dengan sesiapa. setakat berkawan aje ok??



nota tapak tangan: ape perlu NA buat dengan proposal TS? sedangkan NA tiada hati nak
bercinta lagi.NA nak berbakti pada mak,nak kumpul duit dulu.
lgpon NA ingin bercinta ketika dia sudah bersedia untuk menyandang
title puan.bercinta bukan untuk sahaja suka2. tapi bercinta untuk terus
bersama hingga akhir hayat.tolong NA buat keputusan.

8 comments:

VIP| fLoRa ™ © said...

berdasarkan pengalaman aku, better NA dgn TS knal dlu hati budi masing2.. bila mereka dh saling knal-mengenali @ sefahaman brulh declare wheter nk couple ke get married ke or anything la.. aslkn both side happy..

papepun aku doakn NA semoga bahagia slalu.. klu aku ikutkn suara hati tnpa bfikir - cinta blh dipupuk.. kejar la kebahagian di dpn mata, pgg erat jgn lepaskn.. smtime kita xkn realize apakah yg ada didpn kita.. hnya masa je yg leh tntukn sgalanya.. x slh utk mcba.. itukn pengalaman..

LeaQistina said...

Salam buat ain tersayang,

Lea rasa, adalah sebaik-baiknya sesuatu keputusan seperti ini dilakukan tidak hanya bersandar pada hati dan akal semata-mata. Tapi bersandar dan berpautlah pada Dia yg satu. Sesungguhnya Allah yang maha mengetahui segalanya.

Kita sebagai manusia biasa tidak tahu 'tulang rusuk' sapakah yang telah kita curi (keh.. keh.. keh.. guna ayat pada label ain). Dan bagaimanakah ain pasti bahawa bukan tulang rusuk dia yang telah ain ambil dan buat sup selama ini. huhu...

Berusahalah (istikharah dsb), berdoalah dan bertawakkallah pada Dia. Insyaallah hati yang resah pasti akan dapat menemui ketenangannya. Tambahan pula, jangan biarkan sejarah 'gigit jari' setelah 'terlajak perahu' suatu masa dahulu.

Ingat.. ini bukan perahu tau yang boleh ditolak tarik sesuka hati. Seandainya ain dh benar-benar yakin untuk menolak 'lamaran' itu, maka tolak lah ia dengan cara yang baik. Hal ini kerana, hati insan merupakan anugerah allah yang paling halus sentuhannya. Maka, layani lah ia dengan sahalus mungkin seperti kita melayani hati kita sendiri.

Ehem.. again tazkirah pagi agak panjang hari ini.. Don't marah-marah r.. i ni ada bakat jd mak yg suka bebel kot.. wahaha..

Apa pun, semoga ain mampu membuat keputsan yang sebaiknya... Amin.. Amin.... Amin...

LeaQistina said...

eh.. nota tapak kaki i tertinggal...

Lots of luv:
~LeaQistina =D

LeLy said...

erm....ya...xsalah buka ati tuh skit.....
x kenal kan maka x cinta....

Nin said...

salam ain..

Poning yerk..

dalam kes ain ni, ain x bole menidakkan kata hati.. bg sy x salah ain bkwn dgn TS dulu n mengenali hati budi masing2. nk tolak pun payah, mana la tau dlm kita bkeras menolak dia ropenya dia jodoh kita, apa kes...

ain kena pikir masak2, bijak n matang dlm kes ni, mnta petunjuk dr Allah cm lea ckp buat solat sunat istikharah n sbgnya.. sesuatu yg ikhlas lahir dr hati kita selalunya Allah akan permudahkan jalan untuk kita..

mmg betul ain ckp nk bbakti pd mak dulu, tapi dlm msa yg sma ain kena gak bbakti pd diri sendiri, x bmakna ain menerima TS ain terus kena lupa smua bakti yg ain nak kena curahkan pd mak..

mmg kita sndiri x tau tulang rusuk sapa kita amik, tapi x salah klu kita cuba mngenal n membuka sedikit hati kita untuk mengenal dia, dan klu benar ain dr rusuk dia kita pikir yg positif n terbaik untuk msa akan datang, klu sebaliknya ain x kan rasa apa sbb niat kita adalah untuk mngenal dia.. dan setiap kejadian tu ada hikmahnya yg kita sndiri x tau..hanya Allah saja yg maha mengetahui.

dalam apa jua keadaan, sy mendoakan sesuatu yg terbaik buat ain. semoga sesuatu keajaiban akan muncul n dapat membantu kebuntuan ain.. amin2...

-Ain-Dak In- said...

thanks kekawan atas nasihat tu,,, ain hargainya...
ape2 pon doakn yg terbaik wat ain n thanks sekali lg..

Unknown said...

err.. T dlm TS tu stands for tengku ke? (sambil memaparkan simbol $$$ di bebola mata)

lalala~~~

ummuhadhra said...

abeh2?? sapo lak amek tulang rusuk dy??

*nota tpak sulaiman = TS 2 times square?? ahhhh.. syoknye becinta ngn TS.. leh shupinnn!mate pon cm capiqa($-$)

 
Design by Amanda @ BloggerBuster